Fantasy z Morrigan w tle.

Blog o ciekawostkach historycznych, świecie "Królewskich Psów", różnicach kulturowych, rewolucjach w ludzkim umyśle wywołanych zmianami na świecie i innych sprawach wybieranych dlatego, że mnie zaciekawiły.

piątek, 27 maja 2011

Morriganologia czyli temat dla naukowca



Ostatnia Recenzja dała mi do myslenia, jesli idzie o przygodę Alicji i Huberta.
Pisze pani Szymborska
"Czytając nie mogłam oprzeć się wrażeniu, że gdzieś już widziałam podobne zabiegi i owszem – po chwili zastanowienia przypomniałam sobie, z czym kojarzy mi się to opowiadanie. Mnóstwo jemu podobnych można znaleźć w Internecie. Aż roi się w nim od wesołych, błyskotliwych historyjek o wcale-nie-dzielnych-rycerzach i nieudolnych wiedźmach z ambicjami, konstruujących urządzenia wyprzedzające własną epokę w ramach mistyfikacji, mającej na celu ukrycie ich braku kompetencji w dziedzinie magii. "

Opowiadanie po raz pierwszy zostało opublikowane w Science-Fiction w roku 2000. Podobało się, ówczesny Naczelny twierdził, że w rankingach popularnosci plasowało się na pierwszych miejscach lub gdzies w okolicy. Było nawet kilka takich listów, których autorzy podejrzewali, że POL to tymczasowy pseudonim Sapkowskiego, który testuje nowych bohaterów...
Od tamtej pory minęło dziesięć lat...
Jeżeli teraz roi się w sieci od opowiadań podobnych, a wtedy takich nie było... to przyszła mi do głowy okropnie smieszna i nieskromna idea: czyżbym wtedy zainspirował ludzi?

1 komentarz:

  1. Ja na razie jestem po lekturze pierwszego opowiadania i nie kojarzę czegoś podobnego, ale może to dlatego że nie czytam fantastyki?

    OdpowiedzUsuń